ژاپن تولید باتری های لیتیومی در ازبکستان را بررسی می کند.

تاریخ: 1401/08/24

به گزارش دنیا، محسن عبدالرحمانوف سفیر ازبکستان در ژاپن با تسویوشی نیشیتانی، ریاست کمیته همکاری اقتصادی ژاپن و ازبکستان و مشاور شرکت ایتوچو، دیدار کرد. این دیدار در راستای بررسی نتایج شانزدهمین نشست کمیته همکاری های اقتصادی دوجانبه (برگزار شده در تاریخ 25 اکتبر و در تاشکند) و پیشرفت های حاصل شده در اجرای توافقات امضا شده صورت پذیرفت.

تسویوشی نیشیتانی با تاکید بر اینکه این رویداد در سطح بسیار بالایی برگزار شد، خاطرنشان کرد: تغییراتی که در سال های اخیر در جمهوری آسیای مرکزی رخ داده است و همچنین جو ایجاد شده برای سرمایه گذاران خارجی، تأثیر زیادی بر نمایندگان جامعه تجاری ژاپن گذاشته است. وی همچنین اعلام کرد که مقامات ازبکستان کارهای گسترده ای را برای اجرای توافقات به دست آمده در سفر رئیس جمهور ازبکستان به ژاپن در سال 2019 انجام می دهند. مشاور شرکت ایتوچو اظهار داشت: نمایندگان جامعه تجاری ژاپن علاقه عمیق خود را برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری مشترک در این جمهوری در زمینه های کشاورزی، داروسازی، معدن، مهندسی، صنایع شیمیایی و صنعت نساجی ابراز می کنند.

وی افزود: طرف ژاپنی در نظر دارد باتری های لیتیومی در ازبکستان تولید کند و راه اندازی واحد تولید باتری های لیتیومی در ازبکستان در حال حاضر توسط طرف ژاپنی در حال بررسی است.