دستگیری 7 نفر از کارگران کارخانه فرغانه که دست به اعتراض زده بودند.

تاریخ: 1401/09/19

وبلاگ نویسی به نام اولیمجون خیداروف ویدیویی در 6 دسامبر گرفته شده را از کارگران کارخانه گچ آلبوس در استان فرغانه منتشر کرد که ادعا می کنند به دلیل تعطیلی گاز در واحد ها و شرکت های منطقه حدود 10000 نفر از ساکنان بیکار مانده اند. مردم فرغانه از کمبود برق و گاز در این ویدیو فریاد اعتراض می زدند “که چه کاری کنند” و “چگونه از این وضعیت خارج شوند” و اعلام کردند که مجبور هستند هرچه زودتر به استاندار و رییس جهورشان مراجعه کنند.

گزارشی از اداره پلیس ازبکستان  داده شد که در تاریخ 30 اکتبر به منظور تامین گاز طبیعی بیشتر مردم محله در شورسو توسط شرکت گاز رسانی استان طبق مفاد منعقده از خط لوله گاز قطع شد و 20 نفر از کارگران کارخانه در نتیجه تفسیر نادرست از موضوع در نقض نظم عمومی دست به اعتراض زدند.  7 نفر از کارکنان به اتهام تخلف، تجمعات و پیاده روی خیابانی یا تظاهرات قانون مسئولیت اداری ، پروتکل اداری تشکیل و اسناد آن به دادگاه کیفری منتقل شد.

در 7 دسامبر دادگاه کیفری فرغانه حکم بازداشت 7 تن از کارگران کارخانه گچ آلبوس را صادر کرده است؛ یک نفر از آن ها به مدت 10 روز و 6 نفر دیگر به مدت 5 روز بازداشت شده اند.

منبع:  Tashkenttimes